سلام باران سلام باران .

سلام باران

چگونه سئو سايت را بالا ببريم

شايد براي شما هم خيلي سوال پيش آمده باشد كه چگونه سئو سايت را بالا ببريم و اصلا چرا سايت من رشد نمي كند؟ افزايش يا كاهش سئو سايت به فاكتورهاي مختلفي بستگي دارد كه بعضي از اين فاكتور ها در طول زمان ثابت هستند و بعضي از فاكتور ها به صورت مرتب تغيير مي كند. فرقي نمي كند كه حوزه فعاليت سايت شما چي باشد يا اصلا با چه پلتفرم هايي سايت شما طراحي شده باشند، به هر حال اگر مي خواهيد سئو سايت را افزايش دهيد بايد تمام فاكتورهاي ثابت و متغير را در نظر داشته باشيد تا بتوانيد به سرعت رشد كنيد.

lp2d_w1.jpg

سئو (Seo) چيست و چرا اهميت دارد؟

اگر در حال فعاليت در حوزه كسب و كارهاي اينترنتي باشيد يا حتي به فكر ورود به اين حوزه باشيد با كلمه سئو (Seo) آشنا شده‌ايد. سئو مخفف كلمه Search Engine Optimization است كه به معني بهينه سازي سايت براي موتور هاي جستجو مي باشد. سئو اشاره به مجموعه اي از الگوريتم هاي مختلف دارد كه در صورت رعايت آنها مي توان در رتبه بندي گوگل جايگاه بهتري داشت و به صفحات اول گوگل آمد. البته سئو فقط براي موتور جستجوي گوگل مهم نبوده و براي ساير موتور هاي جستجو مثل Bing مهم است.

اهميت سئو براي سايت ها را مي توان به اين شكل تعبير كرد كه با توجه به مراجعه غالب كاربران به حداكثر 3 الي 5 لينك صفحه اول گوگل و استفاده از خدمات اين سايت ها، شما براي كسب درآمد بايد در اين ليست قرار داشته باشيد و اين موضوع تنها از عهده سئو بر مي آيد، پس به بيان ساده تر اگر سايت شما سئو عالي نداشته باشد، شما هم هيچ كسب درآمدي نخواهيد داشت.

ufsp_w2.jpg

چگونه سئو سايت را بالا ببريم؟

با توجه به فاكتور هاي بسيار زياد براي افزايش سئو، نمي توان يك راه حل براي افزايش سايت داد و بايد يك سايت از تمام جنبه هايي كه براي سئو مهم است بررسي شود، ولي مي توان عواملي كه براي يك سئو خوب مهم است را بررسي كرد. دقت داشته باشيد كه سايت شما براي اين كه به خوبي رشد كند بايد تمام نكاتي كه در ادامه گفته مي شود را رعايت كند و در غير اين صورت نمي توان انتظاري داشت. با توجه به اين كه سئو در سايت به دو قسمت داخلي (On-Page) و خارجي (Off-Page) تقسيم مي شود، در اين مقاله نيز سايت ها را با همين ديد بررسي مي كنيم.

سئو داخلي (On-Page)

اولين بخش كه براي سئو خيلي مهم است و به دلايل مختلف به اين بخش اهميت كمتري داده مي شود، سئو داخلي است كه مي تواند به سرعت سايت شما را از هر نظر بهينه كند و باعث جذب رتبه عالي در گوگل شود. از مهم ترين عوامل تاثير گذار در سئو داخلي مي توان به موارد زير اشاره نمود.

1. طراحي ظاهري حرفه اي و متناسب با كسب و كار

اولين قدم براي داشتن يك سايت خوب و سئو شده، طراحي سايت به شكل مدرن و فلت است كه باعث لذت بردن كاربر از حضور در سايت مي شود. به علاوه بايد به اين نكته هم دقت داشته باشيد كه ظاهر سايت شما بايد متناسب با كسب و كارتان باشد، زيرا در حال حاضر اكثر سايت ها در يك شكل شدن است و تشخيص اين كه يك سايت با طراحي خاص مربوط به چه كسب و كاري است بسيار سخت است.

دقت داشته باشيد كه طراحي سايت متناسب با نوع كسب و كار، نكته با اهميتي است. فرض كنيد كه وارد شيريني فروشي شديد و طراحي استاندارد يك شيريني فروشي را ديديد و بعد به سراغ سايت فروشي رفتيد كه با ظاهر يك شيريني فروشي در حال فعاليت است، چه حالي به شما دست مي دهد؟! ظاهر سايت ها نيز به همين اندازه مهم هستند.

2. استفاده از فونت و عكس هاي بهينه

دومين قدم براي داشتن يك سايت بهينه و سئو شده، استفاده از فونت هاي مناسب و عكس هاي بهينه شده است. وقتي سايت شما از نظر فونتي ظاهر درستي نداشته باشد و باعث فرار كاربر از سايت شما شود باعث افزايش نرخ پرش (Bounce rate) مي شود كه همين موضوع در كاهش سئو تاثير گذار است.

3. بررسي و افزايش سرعت سايت

سرعت سايت يكي از عوامل مهم در افزايش يا كاهش سئو است كه طبق استاندارد هاي گوگل زمان لود (بارگزاري) صفحات يك سايت نبايد بيشتر از 3 ثانيه باشد زيرا باعث افزايش نرخ پرش مي شود و باعث رتبه بندي منفي سايت مي شود. ميزان سرعت سايت را مي توانيد از طريق ابزار Gtmetrix يا Alexa بررسي كنيد.

4. لينك سازي داخلي

لينك سازي داخلي يكي ديگر از راه هاي افزايش سئو سايت است كه حتما بايد به صورت حرفه اي انجام شود. شما با لينك سازي داخلي به ترفند هاي باعث جذب كاربر به صفحات ديگر سايت‌تان مي شويد و در صفحات مختلف، افزايش ترافيك ايجاد مي كنيد و همين موضوع باعث افزايش رتبه بندي سايت شما مي شود.

5. بررسي و رفع مشكلات فني و امنيتي

داشتن مشكلات فني و امنيتي در سايت، يكي از عوامل پنهان در كاهش رتبه سايت مي باشد كه بايد به سرعت رفع شوند. شما مي توانيد از طريق رفع مشكلات امنيتي و فني سايت، رتبه سئو خود را افزايش دهيد. براي بررسي و رفع انواع مشكلات سايت مي توانيد از گوگل سرچ كنسول كمك بگيريد.

6. انتخاب كلمات كليدي هدفمند

انتخاب كلمات كليدي كه بيشترين ترافيك را به سمت شما جذب مي كنند، جزو مهم ترين فاكتورهاي افزايش سئو است. با انتخاب بهترين كلمات كليد و توليد محتواي اختصاصي، سهم زيادي از ترافيك اين كلمه داشته باشيد و به سرعت سئو سايت خود را افزايش دهيد. براي تحقيق كلمه كليد مي توانيد از ابزار keyword everywhere استفاده كنيد.

7. توليد محتواي اختصاصي

به مهم ترين عامل افزايش سئو در سئو داخلي (On-Page) مي رسيم كه بيشترين تاثير را سئو شدن يك سايت ايفا مي كند. عملا سئو بدون محتوا مفهومي ندارد، پس اگر مي خواهيم در گوگل بهترين رتبه بندي را داشته باشيم بايد به سراغ توليد محتواي اختصاصي و غير كپي بريم تا بيشترين بازدهي ممكن را داشته باشيم.

نكات مهم توليد محتوا كه باعث افزايش سئو مي شود

همانطور كه گفته شد، توليد محتوا مهم ترين عنصر براي افزايش سئو است كه بايد نكاتي را در آن رعايت نمود تا بيشترين بازدهي را از آن گرفت. در ادامه نكات مهم در توليد محتوا را بررسي مي كنيم.

  1. حتما در بخش توضيحات (description) از كلمه كليد اصلي استفاده كنيد.
  2. در توليد محتوا حتما به چگالي كلمات كليدي نسبت به متن اصلي دقت داشته باشيد.
  3. در عنوان خود حتما از كلمه كليدي اصلي استفاده كنيد.
  4. بهتر است URL سايت به انگليسي بوده و مفهوم كلمه كليدي اصلي را برساند.
  5. حتما در محتواي خود از كلمه كليدي اصلي به عنوان با تگ H2 استفاده كنيد.
  6. عكس هايي كه قرار است در محتوا استفاده شود را حتما بهينه كنيد.
  7. از لينك دهي داخلي و خارجي در محتواي خود استفاده كنيد.
  8. حتما ويژگي ALT تصاوير را با كلمات مرتبط پر كنيد.
  9. از پاراگراف بندي درست استفاده كنيد (نه خيلي بلند و نه خيلي كوتاه) تا كاربر خسته نشود.
  10. در محتواي خود حتما از عكس استفاده كنيد و در صورت امكان به سراغ ويديو نيز برويد.

سئو خارجي (Off-Page)

سئو خارجي اشاره به مجموعه اقدامات بيرون از سايت يا همان بك لينك سازي دارد كه باعث مي شود گوگل با سرعت بيشتري به سايت شما اعتماد كرده و آن را معتبر بداند و در نتيجه رتبه بهتري به سايت شما بدهد. از مهم ترين عوامل افزايش سئو خارجي كه باعث بهبود سئو سايت مي شود، مي توان به موارد زير اشاره نمود.

1. لينك سازي طبيعي

لينك سازي خارجي بايد به شكلي باشد كه گوگل به سايت شما شك نكند و به شما رتبه بدهد. بهتر است به جاي اين كه 1000 لينك در يك هفته بسازيد و سايت خود را رها كنيد به مرور ولي مستمر اين 1000 لينك را در 1 سال بسازيد.

2. لينك گرفتن از سايت هاي معتبر

فقط به سراغ سايت هايي برويد كه اعتبار بالايي داشته باشند. براي اين كه سايت هاي معتبر را پيدا كنيد بايد 3 فاكتور دامين اتوريتي، پيج اتوريتي و اسپم اسكور را در نظر داشته باشيد كه دو مورد اول هر چقدر بيشتر باشد بهتر است و مورد سوم كه اسپم اسكور است، هر چقدر كم تر باشد بهتر است.

3. از مزرعه هاي لينك دوري كنيد

در واقعيت اين افت است كه باعث نابودي مزارع مي شود ولي در فضاي وب برعكس اين موضوع است و اين مزرعه لينك (Link Farm) است كه باعث تخريب يك سايت از نظر سئو مي شود. مزرعه لينك يك روش از مجموعه روش هاي سئو كلاه سياه است كه به يكبار تعداد زيادي لينك براي سايت شما مي سازد و بعد مدتي آن را قطع مي كند و در نهايت باعث پنالتي شدن سايت شما مي شود.

4. فقط به صفحه اصلي لينك ندهيد!

يكي ديگر از راه هاي افزايش سئو سايت، لينك دهي به صفحات مختلف كه هم باعث ميشه لينك دهي طبيعي باشه و هم صفحات ديگر هم سئو شوند و باعث جذب ترافيك شوند. يكي از مشكلات ديگري كه لينك دهي به صفحه اصلي ايجاد مي كنه شك كردن گوگل و پنالتي شدن سايت است. به علاوه با استفاده از روش هاي لينك سازي PBN هم مي توانيد، به سرعت سئو سايت خود را افزايش بديد و احتمال پنالتي شدن سايت را هم كاهش بديد.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۳۷:۱۳ توسط:sam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :